آرامگاه مدرس در کاشمر مجموعه شاخص زیارتی می‌شود
کد خبر: 4045894
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

 آرامگاه مدرس در کاشمر مجموعه شاخص زیارتی می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور گفت: زیارتگاه شهید مدرس به مجموعه‌ای شاخص در حوزه زیارتی تبدیل می‌شود.

 آرامگاه مدرس در کاشمر مجموعه شاخص زیارتی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور، امروز 11فروردین‌ماه، در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی، با حضور در آرامگاه شهید مدرس و بازدید از موزه آن، اظهار کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دولت، آستان قدس رضوی و شهرداری برای اجرای طرح حرم تا حرم و توسعه فضای پیرامونی آرامگاه شهید مدرس، این زیارتگاه به مجموعه‌ای شاخص در حوزه زیارتی تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: نهضت اسلام و استعمارستیزی که توسط شهید مدرس در دوران رضاخانی بنا شد موردتوجه امامین انقلاب قرار گرفت و امروز همچنان فریاد استعمارستیزی ایران و نظام جمهوری اسلامی بلند است.

مدنی با اشاره به لزوم توسعه آرامگاه شهید مدرس و قابلیت جذب گردشگر و زائر در این منطقه عنوان کرد: با اجرای طرح توسعه این فضا می‌تواند مجموعه شاخصی در حوزه زیارتی شهرستان شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه از شرکت فرش آستان قدس رضوی در کاشمر بازدید کرد و با اشاره به پتانسیل این شهرستان برای توسعه، عنوان کرد: می‌توان با کمک دولت و بخش خصوصی مسیر توسعه این منطقه را هموار نمود به ویژه آن‌که دولت برای رفع تنگناها و مشکلات عزم خود را جزم کرده است.

مدنی ایجاد زنجیره‌های تولید برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم صنایع پایین‌دستی و صنایع کوچک را در شهرستان تقویت کرده و رونق ببخشیم.

وی در بازدید از اقامتگاه تنسگل در روستای فروتقه شهرستان کاشمر با اشاره به قابلیت جذب گردشگر و زائر در شهرستان و نبود زیرساخت‌های لازم، وعده تأمین اعتبار برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای این شهرستان را داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور افزود: با توجه به کمبود منابع آب در این شهرستان، باید برای توسعه کشت گلخانه‌ای برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha